Yoga Ostrava

Kořeněná cizrna (Channa masala)

Jednoduchá cizrna, která se hodí k indickému jídlu – jako doplněk k rýži, kičrí, nebo čemukoliv. V Indii si libují v pestrosti chutí, takže na plechovém taíři k obědu najdete rozličné hromádky. Tohle může být jedna z nich. A doba přípravy je minimální (tedy pokud již máte uvařenou cizrnu).

Potřebovat budete:

  • přebranou a omytou cizrnu – misku cca 250 g
  • 1 a půl čajové lžičky soli
  • 2 čajové lžičky citronové šťávy
  • 1 čajová lžička strouhaného čerstvého zázvoru
  • čtvrt čajové lžičky asafoetidy
  • půl čajové lžičky černého pepře

Jednoduše den předem namočím cizrnu, ráno povařím s půl lžičkou soli dokud nezměkne (tak, že ji rozmáčkneme dvěma prsty), v průběhu vaření, hlavně na začátku odstraňujeme pěnu. Když je doměkka, slijeme a necháme okapat.

Dáme do mísy, přidáme citrónovou šťávu, zbytek soli a koření, včetně zázvoru. Dobře promícháme. A světe div se, jak jednoduché, ale moc dobré.

Zdroj receptu: Kršnova vegetariánská kuchařka

Posted in Jogínův jídelníček, Jogínův průvodce on Březen 12, 2016.