Yoga Ostrava

Quinoa na zeleno

Se změnou ročního období přicházejí i jiné chutě a potraviny. Pro mě je to období přechodu od vařené a kořeněné stravy až k syrovému ovoci a zelenině. Každoročně na jaře u sebe zároveň vypozoruji chuť na zelené potraviny – jarní cibulka, medvědí česnek atd. Jídlo, které jím poslední týden je tedy takovým přechodem od zimního k letnímu a lehčímu stravování.

Na přípravu potřebujete zelenou zeleninu – pórek, jarní cibulku, cuketu, brokolici, použijte cokoli doma najdete. Na olivovém oleji zlehka osmahneme pórek a cibulku, přilijeme trochu vody a přidáme červenou čočku, chviličku povaříme, přidáme quinou, cuketu a brokolici. Necháme vařit cca 15 minut. Potom můžeme přidat ještě trochu brokolice, která již zůstane v pevnějším stavu. Přidáme jenom sůl, žádné další koření není třeba. Na mírném ohni necháme dojít, dokud quinoa krásně nevstřebá veškerou vodu.

Pokud nemáte rádi quinou (pokud neznáte, vřele doporučuji, je dobrá a zdravá, bohatá na vápník a bílkoviny), doporučuji vyzkoušet s kuskusem. Doba přípravy se zkrátí, kuskus přidáme až cca pět minut před koncem a doporučuji přidat do zeleniny při vaření trošku kurkumy. Celková doba přípravy nepřesáhne půl hodiny a uvidíte, jak si pochutnáte :-) Přeji dobrou chuť!

 

Posted in Jogínův jídelníček, Jogínův průvodce on Duben 23, 2013.

Comments are closed.